افیلیت مارکتینگ را دست کم نگیرید!

فهرست عناوین

این روزها با توجه به گستردگی دیجیتال مارکتینگ و همچنین رکودی که ویروس کرونا با خود به همراه داشت، بیش از پیش واژه افیلیت مارکتینگ را میشنویم! میدانیم که برای بسیاری از افراد این واژه هنوز ناآشناست!
affiliate marketing یا همان همکاری در فروش به آن روندی میگویند که شما با ارائه خدمات و محصولات ارائه شده توسط یک شرکت، کمیسیون خودتان را دریافت می‌کنید. این کار از آن دست روش‌های بازاریابی کم دردسر اما پردرآمد به شمار می‌اید. حال چرا این نوع از فروش این روزها بیشتر از پیش به چشم می‌آید و افراد از آن صحبت می‌کنند؟
درواقع با شیوع کرونا و قرنطینه شدن افراد و تعطیلی کسب و کارها، مردم دریافتند که حضور در فضای آنلاین به آنها برای رسیدن به سود بیشتر کمک می‎‌کند.
به نوعی آنها حتی زمانی که در خانه هستند هم میتوانند به درآمد برسند! چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟ در این راستا میتوان کمپین‌های مختلفی را راه‌اندازی کرد، سایت‌های فروشگاهی طراحی نمود و به فروش محصولات و درآمدزایی پرداخت.
اما سوال اساسی اینجاست؛ چطور از افیلیت مارکتینگ بهترین بهره را ببریم؟ آشنایی با چه عواملی به بهبود کسب و کار و رشد و موفقیت ما کمک خواهد کرد؟ در ادامه در این زمینه صحبت میکنیم.

آشنایی بیشتر با affiliate marketing

آشنایی بیشتر با affiliate marketing
آشنایی بیشتر با affiliate marketing

افیلیت مارکتینگ را باید یکی از روش‌های بازاریابی بدانید که تاثیر مستقیم بر فروش محصولات دارد. این نوع از بازاریابی توسط افرادی انجام میگیرد که خارج از محیط کسب و کار در حال فعالیت هستند. یعنی شما به عنوان یک شخص که به هیچ سازمانی وابسته نیست، برای خود هدف مشخص کرده که محصولی را به فروش برسانید و پورسانت خود را از فروشنده اصلی بگیرید! حال در این مسیر از روش‌های مختلف تبلیغاتی و کمپین‌های مختلف استفاده می‌کنید تا خواسته‌تان را محقق سازید.
در این روش بازاریابی شاخص‌ها و اهداف مختلفی برای سنجش میزان موفقیت تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. مثلا میتواند:

  • میزان کلیک بر روی یک لینک
  • خرید محصول
  • وارد کردن ایمیل

باشد!
اگر تبلیغات در آن سایت به نتیجه برسد، با توجه به میزان فروش، مبلغی به صاحب سایت پرداخت خواهد شد.

عوامل موثر در پیشرفت افیلیت مارکتینگ

عوامل موثر در پیشرفت افیلیت مارکتینگ
عوامل موثر در پیشرفت افیلیت مارکتینگ

میدانید که برای موفقیت در فروش و رسیدن به سود بیشتر باید از روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید. اما چه عواملی میتواند در این مسیر به شما کمک کند؟

بررسی کامل کالا یا خدمات

بررسی کالا یا خدمات در affiliate marketing
بررسی کالا یا خدمات در affiliate marketing

اولین و مهم‌ترین نکته برای شروع affiliate marketing، بررسی دقیق و کامل محصول یا خدماتی‌ست که قصد تبلیغ و فروش آن را دارید. درواقع باید ببینید که آیا اصلا این محصول برای مخاطبان شما جذابیت دارد؟ به عبارت ساده‌تر؛ شما در ابتدا باید بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید تا در نهایت محصولی را به او بفروشید!
زمانی که محصولات خوب از برندهای برتر را معرفی می‌کنید؛ نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری بالقوه نیز افزایش پیدا می‌کند.

با ترندهای روز آشنا باشید

ترندهای روز در affiliate marketing
ترندهای روز در affiliate marketing

در حوزه بازاریابی، خصوصا بازاریابی وابسته، رقابت بسیار شدید و جدی در راه است. برای اطمینان از برنده شدن در این رقابت، باید همواره خود را به روز نگهدارید و متناسب با نیاز مخاطبان و ترندهای روز پیش بروید.
بهره گیری از جدیدترین روش‌های بازاریابی؛ آگاه بودن به اخبار روز مرتبط با محصولی که به فروش میرسانید و کمک گرفتن از الگوریتم‌های گوگل و شبکه‌های اجتماعی نیز امری الزامی به حساب می‌آید.

به دنبال محتوای جدید و متفاوت بروید

تولید محتوای جدید
تولید محتوای جدید

محتوا را باید اصل و نیاز اساسی هر تبلیغ بدانید. هر چقدر که محتوا حرفه‌ای‌تر باشد، قدرتمندتر ظاهر شده و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنید. بسیاری از محتوانویسان جدید، معمولا محتواهای تبلیغ شده را توسط وبلاگ نویسان دیگر کپی می‌کنند. خب این کار غیرحرفه‌ای‌ترین کاری‌ست که میتوان انجام داد و ارزشی برای کاربران ندارد!
تمام تمرکزتان را بر روی محتواهای جدید و جذاب برای تبلیغات بگذارید. اجازه دهید شما اولین کسی باشید که آن محصول را با ادبیات و بیانی جدید معرفی می‌کند.
این جمله را به خاطر بسپارید: « هر چقدر که محتوا قدرت بیشتری داشته باشد؛

  • اعتبار
  • اعتماد
  • خوش نامی

شما نیز بیشتر می‌شود»

از بلاگرها غافل نشوید

همکاری با بلاگرها در افیلیت مارکتینگ
همکاری با بلاگرها در افیلیت مارکتینگ

در آموزش افیلیت مارکتینگ بارها این جمله را تکرار می‌کنم: « برای رسیدن به فروش بیشتر باید از تمامی منابع موجود استفاده کرد» حتی اگر این منابع بلاگرهایی باشند که تمایلی به همکاری با آنها ندارید! درواقع این روزها بخش بزرگی از جامعه از بلاگرها حمایت می‌کنند و مخاطبان خاص و منحصر به فرد خود را دارند.
چه بسا که اگر بتوانید بلاگری متناسب با بازار هدف خود بیابید، میتوانید در مدت زمانی کوتاه مشتریان زیادی را به سمت خود سوق دهید.

به سراغ مناسبت ها و رویدادها بروید

استفاده از مناسبت ها در افیلیت مارکتینگ
استفاده از مناسبت ها در افیلیت مارکتینگ

یکی از راه‌های افزایش درآمد چه در مقوله کارآفرینی و چه در مقوله افیلیت مارکتینگ ، استفاده از مناسب‌ها و رویدادهای مختلف است. یکی از بزرگ‌ترین راه‌های افزایش فروش در دنیای دیجیتال مارکتینگ همین مسئله‌ست. مناسبت‌هایی مثل

  • شب یلدا
  • نوروز
  • چهارشنبه سوری
  • کریسمس
  • رسیدن فصل جدید مثل تابستان، پاییز

و غیره یا رویدادهایی مثل جام جهانی، المپیک که هرکدام میتواند به عنوان بخشی از پروژه بازاریابی شما شناخته شوند و در افزایش فروش سهمی داشته باشند.
اجازه دهید ساده‌تر بگویم؛ اگر میخواهید درآمد فصلی و مناسبتی خود را افزایش دهید؛ باید قبل از شروع رویداد مثلا از یک هفته یا دو هفته قبل‌تر تبلیغات را استارت زده و تا آخرین لحظه هم متوقف نکنید. با نزدیک‌تر شدن به آن رویداد یا مناسبت معمولا رقابت به اوج خود میرسد و شما برای مرکز توجه بودن در این رقابت باید به آب و آتش بزنید.
میدانم که موفق میشوید؛ اما کمک گرفتن از افراد باتجربه میتواند مسیر این رقابت را برای شما هموار کند. میتوانید با مشورت گرفتن از متخصصان و کارشناسان ما، خود را برای یک رقابت هیجان انگیز و ربودن گوی سبقت از رقبا آماده کنید.

پیشنهادات ویژه ارائه دهید

پیشنهادات ویژه در فروش
پیشنهادات ویژه در فروش

از مخاطبان‌تان بخواهید که از پیشنهادات ویژه‌ای که ویدئوها یا مقالات خود ارائه می‌دهید، استفاده کنند. معمولا در این برهه بازاریابی ویروسی بهترین نتیجه را به همراه دارد زیرا هدف تشویق مخاطبان به انتقال پیام بازاریابی شماست. مسلما دیده‌اید که برندهای مختلف مسابقات متفاوتی را برگزار می‌کنند یا پیشنهادات و تخفیفات مناسبتی جذابی را ارائه می‌دهند. این اقدامات را باید بخشی از بازاریابی ویروسی بدانید.

و در آخر

در این بخش سعی کردیم شما را با افیلیت مارکتینگ آشنا کنیم. حال میدانید برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و هر محیط آنلاین دیگری، همکاری در فروش هم میتواند بسیار مناسب باشد و برای محقق کردن خواسته‌هایتان باید چه مسیری را طی کنید.

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *