برای برندسازی به هزینه کلان احتیاجی نیست!

فهرست عناوین

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات هر کسب و کاری برای یک کارآفرین برندینگ یا همان برندسازی (Branding) بوده که استراتژی‌ها و اصول خاص خود را می‌طلبد. در واقع هر فردی یا هر کسب و کاری که بخواهد در دنیای تجارت جایگاه مناسبی برای خود به دست بیاورد باید با این اصول آشنا باشد. همچنین برندسازی را دست کم نگیرد. اما یکی از مشکلاتی که در این حیطه وجود دارد این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که دقیقاً برند سازی چیست و اصلاً چگونه باید از کسب و کار یک برند خاص ساخت؟

مدیریت هزینه ها در برندسازی
مدیریت هزینه ها در برندسازی

دوستان، توجه داشته باشید که برند شدن تنها زمانی رخ می‌دهد که شما با نحوه صحیح پیاده‌سازی سیاست‌های این موضوع آشنا باشید. ذر ادامه بتوانید به طور کامل آن‌ها را درک و اجرا نمائید. در این بخش قصد داریم به طور جامع و به زبان ساده به شما عزیزان بگوئیم که برند چیست و چه موضوعاتی را شامل می‌شود. با ما همراه باشید!

آشنایی با مفهوم برندسازی و مشخصات آن

مفهوم برندسازی
مفهوم برندسازی

در ابتدا لازم است تا با واژه «برند» آشنا شویم تا بتوانیم سراغ مفاهیم بعدی برویم. برند یک اصطلاح، نماد، ویژگی هویت یا هرچیز مشابه دیگری با این‌ها بوده که محصولات یا خدمات یک کسب و کار را از سایر فروشندگان متمایز می‌کند. درواقع برند می‌تواند بیان‌گر فروشگاه شما و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید باشد.}
متأسفانه زمانی که یک کسب و کار عملکرد موفقی دارد و در بازار تک است، به سرعت از روی محصولات و خدمات آن کپی می‌شود. این موضوع سبب کمرنگ شدن کسب و کار اول خواهد شد که طبیعتاً بر فروش آن نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت. داشتن یک نام تجاری می‌تواند تا حد بسیار زیادی از این اتفاق جلوگیری کند؛ یعنی مصرف‌کننده با توجه به نام برند شما دیگر به اشتباه به سوی خرید محصولات تقلبی یا کپی شده از شما نخواهد رفت و می‌داند که کیفیت کار کسب و کار شما با توجه به برند بودن بی‌همتا است و رو دست آن در بازار موجود نیست.
اما منظور از برندسازی چیست ؟ اگر بخواهیم در یک جمله برند سازی را به شما معرفی کنیم، باید بگوئيم که Branding به معنای تلاش برای رسیدن به محبوبیت و معروفیت است. جالب است بدانید که برند شدن تنها محدود به کسب و کارها نمی‌شود، بلکه هر فردی می‌تواند با رعایت اصول Branding در دنیای تجارت آن شهرت و اعتباری که می‌خواهد را به دست بیاورد.
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با Branding وجود دارد، آشنایی با نحوه درست تبلیغات است. بسیاری از افراد که در این مسیر قدم می‌گذارند بر این باورند که تبلیغات ساده‌ترین قدم در این راه است! در صورتی که باید به نحوه تبلیغات و روش‌هایی که برای شناساندن کسب و کار خود به مردم استفاده می‌کنید بسیار دقت داشته باشید!

نقش افیلیت مارکتینگ در برندسازی

 افیلیت مارکتینگ در برندسازی
افیلیت مارکتینگ در برندسازی

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از شیوه‌های به‌روز و موثر برای بازاریابی بوده که در کل دنیا توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش تأثیر مستقیم بر برندسازی، افزایش فروش و بازاریابی دارد. جالب است بدانید که این روش در سال‌های گذشته بیشتر به صورت آفلاین انجام می‌شد، اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی می‌توان از مزایای Affiliate Marketing به نفع کسب و کار بهره‌گیری کرد.
عملکرد این سیستم اصلاً پیچیده نیست، بلکه ساز و کار مشخص خود را دارد. در این روش فروشندگان محصولات، ناشر تبلیغات و کاربران یا مشتریان نقش ایفا می‌کنند. فروشندگان در راستای افزایش فروش و توسعه برندسازی از طریق بازاریابی پورسانتی یا Affiliate Marketing با سایت‌های منتشرکننده تبلیغات قرارداد بسته و این سایت‌ها در ازای قراردادن بنرها و لینک‌های مورد نظر در سایت درصد می‌گیرند.

پرسونای مشتری؛ راهی برای توسعه برند سازی

پرسونای مشتری
پرسونای مشتری

آیا می‌دانید که پرسونای مشتری چیست و چگونه می‌تواند در بازاریابی و توسعه برند کسب و کار شما کمک کند؟ این ابزار سودمند یک الگو یا مدل مبتنی بر تحقیق از مشتری هدف محسوب می‌شود. در واقع، این ابزار توضیح می‌دهد که مخاطبین هدف محصولات یا خدمات شما چه کسی است، زندگی روزمره خود را به صورت می‌گذراند، با چه چالش‌هایی مواجه می‌شود و چگونه تصمیم‌گیری می‌کند.
حال این اطلاعات به چه دردی می‌خورند؟ با کمک پرسونای خریدار و آشنایی با پروفایل آن می‌تواند در راستای بهبود عملکرد کسب و کار قدم برداشت. به بیان ساده، می‌توان نیاز مشتریان را بهتر درک کرد و بر اساس آن چه که آن‌ها نیاز دارند فعالیت نمود. با کمک این توضیحات مطمئن می‌شویم که آیا فعالیت ما و استراتژی‌هایی که برای بازاریابی به‌کار گرفته‌ایم متناسب با نیاز واقعی مشتریان می‌باشد یا خیر. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که مشتریان بیشتر به سمت کسب و کاری تمایل پیدا خواهند کرد که نسبت به آن‌ها شناخت کافی داشته باشد و بتواند اعتماد آن‌ها را با ارائه محصولات باکیفیت جلب کند.

نقش شعارهای تبلیغاتی در بهبود عملکرد کسب و کار

شعارهای تبلیغاتی برای بهبود عملکرد کسب و کار
شعارهای تبلیغاتی برای بهبود عملکرد کسب و کار

شعار تبلیغاتی بخش بسیار مهمی از موفقیت یک کسب و کار به ویژه در برندسازی محسوب می‌شود. حال چرا می‌گوئیم که این شعارها بسیار مهم هستند؟ دوستان، تجربه نشان داده است که شعارهای تبلیغاتی اگر به درستی انتخاب شوند می‌توانند یک کسب و کار کوچک و تازه‌کار را به یک تجارت بزرگ در عرصه رقابت تبدیل کنند! شاید باور این موضوع سخت باشد، اما این مژده را به شما می‌دهیم که این یک واقعیت است!
منظور از شعارهای تبلیغاتی در واقع گروهی از واژگان یا عبارات معنادار بوده. این عبارات با هدف خاصی در کنار هم می‌نشینند و به یک بحث خاص اشاره دارند. به عنوان مثال کوکاکولا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در دنیا بوده که همه ما با نام آن آشنا هستیم. کوکاکولا می‌گوید درب قوطی را باز کن تا سرحال شی! همین جمله کوتاه تا به امروز توانسته این برند معروف را سرپا نگه دارد و آن را به مشتریان جدید نیز به خوبی معرفی کند.

سخن پایانی

برندسازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر کسب و کاری باید با اصول آن آشنا باشد. در این بخش تنها به چند مورد از این روش‌ها اشاره کردیم که هر یک از آن‌ها با هزینه کم قابل انجام هستند. البته شایان ذکر است که این روش‌ها ضمن احتیاج به هزینه پایین، تأثیر به‌سزایی در فروش و توسعه برند سازی شما نیز خواهند داشت!

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *