پنج فیلم انگیزشی که از شما یک کارآفرین خواهد ساخت

فهرست عناوین

همه ما در دوران جوانی به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدید و داشتن درآمد بالا هستیم تا بتوانیم برای خود آینده‌ای درخشان و موفق بسازیم. داشتن چنین رویایی در سر تمامی جوانان وجود دارد و می‌توان گفت که تقریباً همه افراد دوست دارند که در زندگی موفق شوند.
اما چطور می‌توان این آینده شگفت‌انگیز را به دست آورد؟ تاثیر فیلم انگیزشی در این امر چه قدر است ؟ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مسیر جست‌وجوی خوشبختی می‌تواند کمک شایانی به افراد کند، تماشای فیلم‌های انگیزشی و مطالعه سرگذشت افراد کارآفرین و موفق است.
با دیدن چالش‌هایی که افراد موفق با آن مواجه شده‌اند تا به جایگاه رضایت‌بخشی برسند، می‌توان تا حد زیادی با این مسیر و پستی و بلندی‌های آن آشنا شد. همان‌طور که می‌دانید هیچ چیزی به راحتی به دست نمی‌آید؛ به ویژه خوشبختی!

ضرورت تماشای سرگذشت زندگی افراد کارآفرین چیست؟

سرگذشت زندگی افراد کارآفرین
سرگذشت زندگی افراد کارآفرین

بسیاری از افراد دوست دارند که صاحب کسب و کار خود باشند و برای دیگران کار نکنند. تجربه نشان داده است که چنین افرادی در ابتدای مسیر با اشتیاق فراوان کار را شروع کرده و پس از گذشت مدت کوتاهی با چالش‌های این مسیر مواجه شده و از ادامه دادن راه منصرف می‌شوند. دلیل اصلی چنین اتفاقی این است که افراد قبل از شروع مسیر تنها بعد مثبت و پیشرفت را در نظر می‌گیرند و اصلاً به مشکلاتی که ممکن است در مسیر با آن روبه‌رو شوند را توجهی نمی‌کنند!
یکی از موثرترین کارهایی که می‌توان در این راستا انجام داد مطالعه کتاب یا تماشای فیلم‌های انگیزشی است که به سرگذشت زندگی افراد موفق اشاره دارد. دوستان، هر فرد موفقی برای رسیدن به آن چه که می‌خواهد سخت تلاش می‌کند. ممکن است که در این مسیر بارها شکست بخورد، اما تمامی این شکست‌ها نشانه‌ای از آینده‌ای روشن هستند که قدم به قدم فرد به آن نزدیک‌تر می‌شود.

معرفی ۵ فیلم انگیزشی که از شما یک کارآفرین می‌سازد:

فیلم انگیزشی Catch Me If You Can (اگه می‌تونی منو بگیر)

فیلم Catch Me If You Can
فیلم Catch Me If You Can

اگر تاکنون فیلم اگه می‌تونی منو بگیر را ندیده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از اتمام مطالعه این بخش بروید سراغ تماشای آن! فیلم Catch Me If You Can با نقش‌آفرینی هنرمند محبوب، لئوناردو دیکاپریو یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی در حوزه ایجاد شغل و کسب وکار جدید است که بر مسائل پراهمیتی هم‌چون حل خلاقانه مسائل، تبدیل شرایط بد به شرایط مطلوب و انگیزه رسیدن به موفقیت تأکید دارد.
این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و مهارت‌های مختلفی هم‌چون:

  • خلاقیت و نوآوری
  • پشتکار و استقامت
  • مسائل تجاری
  • تکنیک‌های فروش

و مواردی از این قبیل را پوشش می‌دهد.
یکی از مهم‌ترین مسائلی که با تماشای این فیلم به آن پی می‌برید حل خلاقانه مسائل است. هر فردی که قصد راه‌اندازی شغل جدید دارد و در سر خود رویای کارآفرینی را می‌پروراند، باید بداند که بر اساس شرایط موجود و مشکلات به وجود آمده چگونه باید در صدد رفع مشکل برآید. در واقع، تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین راه‌حل برای رویارویی با چالش‌های این مسیر می‌تواند فرد را به آن چه که در سر دارد بسیار نزدیک کند.

Lord of War (ارباب جنگ)

فیلم Lord of War
فیلم Lord of War

فیلم ارباب جنگ یکی دیگر از نمونه فیلم‌های مشهور با موضوع موفقیت در کسب و کار می‌باشد. نیکلاس کیج بازیگر محبوب آمریکایی در این فیلم ایفای نقش کرده و زیبایی و جذابیت فیلم را دوچندان کرده است. داستان فیلم از این قرار است که یوری اورلوف یک مهاجر اوکراینی بوده که تصمیم به داشتن زندگی بهتر و ایده‌آل از راه تجارت و قاچاق غیرقانونی دارد.
ممکن است بپرسید که این فیلم انگیزه فرد را برای قاچاق افزایش می‌دهد؟! همراهان گرامی، فردی که قصد دارد در تجارت موفق شود، باید در کنار خلاقیت، سرسختی و توانایی، کمی چاشنی جاه‌طلبی را نیز به شخصیت خود اضافه کند. فیلم ارباب جنگ نیز تأکید بر همین موضوع دارد.
یوری اورلوف در این فیلم از پس خطرات به راحتی برمی‌آید؛ چرا که تحمل ریسک‌ها را داشته و با تکیه بر روحیه جاه‌طلبی خود این مسیر را قدرتمندتر از هر زمان دیگری ادامه می‌دهد. علاوه بر این، با تماشای این فیلم تکنیک‌های جالبی در رابطه با مذاکره و تبدیل مشتریان موقت به مشتریان دائمی را نیز خواهید آموخت. از جمله مسائلی که با تأکید بیشتری در این فیلم به آن پرداخته شده مدیریت بحران و استراتژی‌های رقابتی است.

Twelve Angry Men (دوازده مرد خشمگین)

فیلم انگیزشی Twelve Angry Men
فیلم انگیزشی Twelve Angry Men

هر فردی که رویای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را در ذهن دارد و می‌خواهد که به نحو احسن این رویا به تحقق بپیوندد، لازم است که با نحوه صحیح رهبری نیز آشنا باشد. فیلم دوزاده مرد خشمگین یک فیلم انگیزشی فوق‌العاده بوده که بر رهبری یک تیم، روانشناسی رفتار گروهی و نظام‌های ارزشی تأکید دارد. پس از تماشای این فیلم شما با تکنیک‌های:

  • مذاکره
  • روش‌های تشویقی و ترغیبی
  • حل منازعات و درگیری ‌ها

و مواردی از این دسته آشنا خواهید شد.

فیلم انگیزشی Wall Street (وال استریت؛ سرگذشت یک جوان کارآفرین)

فیلم Wall Street
Wall Street

وال استریت یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای دنیا به حساب می‌آید که تصویر واضحی از فشارهای مسیر موفقیت را به بیننده نشان می‌دهد. امور مالی یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که در کارآفرینی باید به آن توجه شود.
وال استریت داستان یک جوان مستعد با ذهن فعال بوده که برای رسیدن به هدف خود دست به هرکاری می‌زند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.

  • مدیریت مالی شرکت
  • بازار سرمایه
  • اخلاق کاری

و مواردی از این قبیل جزو موضوعاتی بوده که در وال استریت به آن پرداخته شده است.

How to Get Ahead in Advertising (چگونه می‌توان در تبلیغات پیشی گرفت؟)

فیلم انگیزشی How to Get Ahead in Advertising
فیلم انگیزشی How to Get Ahead in Advertising

کلید اصلی موفقیت در کنار رهبری و خلاقیت، تبلیغات درست است! با تماشای این فیلم جذاب حتماً به کسب و کار در جهان تجاری امروز به صورت دیگری نگاه خواهید کرد.

  • استراتژی بازاریابی
  • تقسیم‌بندی بازار
  • نام تجاری
  • افزایش دانش تبلیغات

ازجمله مواردی بوده که در این فیلم به آن‌ها پرداخته شده است.

کلام آخر

تماشای فیلم‌های انگیزشی با موضوع مسیر موفقیت افراد کارآفرین می‌تواند انگیزه شما را برای رسیدن به آن چه که می‌خواهید افزایش دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید با تماشای چنین فیلم‌هایی با جوانب مختلف مسیر موفقیت و چالش‌هایی که ممکن است در این راه رخ دهد به راحتی آشنا شوید. فراموش نکنید که یافتن خوشبختی ساده نیست، اما ارزش‌ تحمل سختی‌ها را دارد!

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *